نجات جان‌ها با حضور فرشته‌های امدادگر

فرشتگان نجاتی هم‌چون راهداران و امدادگران، در تمامی روزهای برفی و سخت در جاده‌ها یاری‌رسان مردم در روزهای پراضطراب بوده و چراغ امید را در دل آن‌ها روشن نگه می‌دارند.

نجات جان‌ها با حضور فرشته‌های امدادگر

به گزارش خانه ای برای اندیشمندان علوم انسانی از اردبیل، نوع‌دوستی لحظه و مکان نمی‌شناسد و چه بسا زمانی که در جاده‌ای گرفتار برف و کولاک باشیم؛ این روزها شاهد بارش زیبای نعمت الهی در جای جای استان اردبیل هستیم، ولی جنوب استان اردبیل پربارش‌ترین منطقه این استان بوده است. شاید در نگاه اول بارش برف اختلال در راه‌ها و محورهای مواصلاتی را به دنبال داشته باشد و یا راه را بر مسافران بسته باشد، ولی هستند فرشتگان نجاتی هم‌چون راهداران و امدادگران که در لحظه لحظه روزهای برفی و سخت در کنار مردم، مشغول خدمات‌رسانی هستند. مردانی بی‌ادعا که به دور از خانواده برای رضای خدا فکری جز نجات هم‌نوع ندارند ونوع‌دوستی اینجاست که لحظه و مکان نمی‌شناسد؛ امدادگران و راهداران و یگان‌های پلیس راه جز‌و نیروهایی هستند که در طرح زمستانی با جانفشانی در راه‌ها در طول شبانه‌روز در خدمت مردم هستند.

امدادرسانی به خودروی گرفتار در برف خلخال   توضیح درباره یک عکس چند روز پیش و در پی بارش برف در شهرستان خلخال تصویری از یکی از امدادگران هلال احمر در جاده‌های شهرستان خلخال منتشر شد که وی در هوای سرد و برفی به حالت دراز کش در حال کمک‌رسانی به خودروی گرفتار در برف و کولاک بود که برای آشنایی با این دوستان سری به پایگاه امداد ونجات شهدای گردنه الماس شهرستان خلخال زدیم. بعد از طی ۲۵ کیلومتر از سطح شهرستان خلخال به راهدارخانه شهید غنمیت اسدی الماس و پایگاه امداد ونجات گردنه شهدای گردنه الماس رسیدیم. با خبرشدیم دوستان در محور خلخال به اسالم در حال امدادرسانی هستند و با شنیدن خبر حضور خبرنگار فارس در این پایگاه، لحظاتی با این فرشتگان نجات دیدار کردیم. به سراغ این امدادگر شجاع جمعیت هلال احمر خلخال رفتیم که یکی از امدادگران فعال جمعیت در کنار دوستانش در پایگاه بود. اکبر بفراجردی که در چند روز گذشته پس از شنیدن پیام کمک برای یک خانواده که خودرو آن‌ها به لحاظ نداشتن زنجیر و خاموش شدن ماشین در کولاک در آغازین نقطه گردنه الماس گرفتار شده بود، به همراه دوستان امدادگر خود آقایان جواد نباتی، ابوالفضل بهرامیان، امیر صالحی و سرشیف خود هادی رحیمی برای کمک مشتاقانه با جان و دل به امدادرسانی این خانواده شتافتند.

اکبر بفراجردی، امدادگر جمعیت هلال احمر   اکبر بفراجردی امدادگر جوان خلخالی  در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ای برای اندیشمندان علوم انسانی در خلخال در خصوص تصویر منتشر شده از وی و شرح این حادثه، اظهار کرد: خودروی این خانواده زنجیر چرخ نداشت و به لحاظ کولاک شدید و سرعت باد امکان کنده شدن درب‌ها در کولاک بود که اگر ساعاتی به همین روال می‌گذشت سرمای شدید و کولاک نفرات را دچار سانحه می‌کرد.  به محض دریافت پیام کمک به یاری‌رسانی به این خانواده رفتیم و سپس به همراه دوستان امدادی خود پس از بررسی خودرو متوجه یخ‌زدگی گیره بکسل این ماشین شدم و سریعا با یک روسری و دستمال محکم گره لازم برای ارتباط و بکسل در این خودرو ایجاد کرده و با کمک دوستان راهداری این خودرو به کنار جاده و پایگاه حمل شد و این خانواده از مرگ حتمی نجات یافت.  

دیدگاهتان را بنویسید